Krása filatelie - firemní celistvosti (46. pokračování)

Dušan Polanský

Typická úřední obálka.

Určitě zajímavý návrh.

Bohatost výrobního portfolia je vidět v celé barevné kráse.

Jak občas uvádím, někdy mě zaujme jméno majitele, a to v čem všem podnikal.

Všimněte si bohatosti informací v textu.

Nepochopil jsem, proč je tam známka, když je poštovné kreditováno.

Ukázka romantického prvorepublikového názvu: Velkostatek rožnovský.

Ještě v roce 1945 to byla pravda, ale konec byl blízko.

Drobné písmo mohlo být o něco větší, třebaže je jasné, o co při návrhu šlo.
Udržet pevnou šířku textového pole.

Po válce již německé názvy nefrčely, proto přišlo na řadu razítko.

Za Protektorátu již ČSR nefrčela, proto přišla na řadu černá tuš.

Textová klasika z Boskovic. Jasný a přesný text s důrazem na jméno a lokaci.

Celistvost jako celek působí příjemným dojmem.

Rámeček běžný návrh oživil.

Opět oživení běžného návrhu rámečekem.

Co se v tom Brně kdysi vše nevyrábělo!

Kdysi docela časté rozvržení plochy obálky s využitím orámování.

Vánoční reklama zabírá až moc místa, pak nezbývá místo na známku a adresu.

V modré barvě vše vypadá lépe.

Chválím zajímavou linku a že je pamatováno na místo pro zámku.

Kdo ví, jak nakonec tento židovský podnikatel se zajímavým jménem skončil?

Ne náhodou se Brnu říkalo moravský Manchester.

Ukázka loga bez zajímavého grafického nápadu.

Ukázka fláknutí rekomandačního lístku přes údaje o firmě.

Ukázka použití kurentu na firemní obálce.

Text působí na nás málem romanticky.

Opravdu vydařený návrh.

Zde můžete pokračovat v prohlížení.

Zde se můžete vrátit na předchozí stránku.

Domů | Prolog 2001: Vesmírná odysea | Nejen básně v próze | Články