Krása filatelie - firemní celistvosti (1. pokračování)

Dušan Polanský

Obálka je z doby Rakouska-Uherska, o čem svědčí graficky nenásilně provedený maďarský a německý text. Linka má secesní tvar.

Na této obálce je dokonce text ve třech jazycích. A působí docela přirozeně.

Neokázalé, zvolená příjemná dobře čitelná barva a jsou uvedeny
všechny důležité informace.

Docela vydařený pokus o avantgardní návrh.

V jednoduchosti je obvykle i kus elegance.

Grafik využil velice dobře a hezky horní okraj obálky.

Asi stejný grafik využil opět dobře spodní okraj obálky.

Stejná firma, trochu jiné grafické řešení.

Grafik tentokrát využil nenásilně levý okraj obálky, dodejme, že opět docela šťastně. Příjemný dojem trochu kazí zcela zbytečná vlnitá čára.

Grafik vertikálou chtěl zdůraznit název a zaměření firmy. Docela se mu to povedlo.

Vkusné, vtipné logo, dobrá volba barvy.

Estetické a přesvědčivé. Všimněte si čísla telefonu, dokonce je uvedeno dvakrát.

Opět estetické a přesvědčivé v třech jazycích. Vtipně paralelně uvedeno jméno Oskar, příjmení se nemění, tak je uvedeno jenom jednou.

Opět estetický a přesvědčivý textový návrh ve dvou jazycích. Vtipně paralelně uvedeno slovo BRATIA ve dvou jazycích.

Grafik se tady až trochu moc vyřádil. Ale zase proč ne.

Hezké, jenom to chtělo větší písmo u telefonu a na krabici.

Elegance v modrém provedení.

Málem to stejné, ale v zeleném provedení.

Vtipné silné podtržení názvu firmy. Rovněž s dvojjazyčným textem se grafik vypořádal velice šikovně. Jméno majitele vtipně zakódované do názvu firmy.

Jednoduché, ale přehledné sdělení textových informací.

Ukázka výrazné reklamy na poštovní obálce.

Typický firemní poštovní lístek z období první republiky.

Další typický typický poštovní lístek z první republiky.

A opět typický poštovní lístek z období první republiky. Kamna jako hrom.

Takhle vypadal stroj na výrobu piva. Příjemné pro oči.

Typický barevný firemní lístek.

Sympatický firemní lístek.

Reklama na jablečný mošt, docela výrazná, člověk si výrobek zapamatuje.

Elegantní psané logo, dojem trochu kazí zbytečné uvozovky.

Pokud vás to ještě baví můžete pokračovat.

Zde se můžete vrátit na začátek článku.

Domů | Prolog 2001: Vesmírná odysea | Nejen básně v próze | Články